onsdag 7 januari 2009

Genus genom snus.


Jag knäcker en bärs. Jag gör verkligen det. Även fast frasen inte är av den typ jag vanligen skulle använda mig av. Antagligen skulle jag säga något som; jag tänkte kanske dricka en öl. Men ett mer grabbigt uttryckssätt är mitt substitut för snuset. För det verkar ju inte spelar någon roll hur många tjejer som snusar, det kommer ändå alltid vara ett maskulint företag. Min storasysters reaktion på den första prillan hon såg mig lägga in bekräftar tesen. På tunnelbanan mot Odenplan satt hon mållös inför min putande rödmålade överläpp tills hon lugnt och sakligt deklamerade att jag aldrig skulle få någon pojkvän.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lysande. Fullkomligt lysande. Tack för att jag får läsa. Anne-Marie

Anonym sa...

Jag länkar hit från min blogg. A-M

A sa...

Tack A-M!

Anonym sa...

Jag länkar under rubriken AROM-ORD för det ordet kom liksom i mina tankar då jag läste här. Skriv Mera nuMera! A-m