torsdag 15 januari 2009

Grattis på födelsedagen!


Min bästa vän fyller år idag. Jag vet att jag i mitt allra första inlägg skrev att jag ogillade när folk pratar om sina bästa vänner, varför ska man utesluta några och rangordna andra? Men i dag tar jag mig friheten att begagna mig av uttrycket. Dels för att jag inte kan komma på någon som skulle känna sig förbisedd av att bara vara en vän, dels för att hon är min bästa vän på ett helt unikt och systerligt sätt. Nåväl, tanken är i alla fall att här förära henne med en kärleksförklaring och ett alldeles eget blogginlägg.

Bild: Tamara De Lempicka

3 kommentarer:

Hypergraphia sa...

Anna, bästa vän, du är familj och syster och uråldrig kamrat och allra främst en av de mest fantastiska människor jag känner. De är en sån ära att få bli ett år äldre med dig. Jag ser fram emot när vi blir 80 ihop och dricker kaffe i någon av våra trädgårdar. Jag tror vi borde ta oss en semester ihop snart. Jag saknar dig så oändligt. Särskilt idag.

Hypergraphia sa...

Och ett blogginlägg på födelsedagen, du anar inte hur storslaget det känns.

A sa...

Ja, kära du vi ska ha semester tillsammans! Det behöver inte vara något grandiost, bra vi är på samma ställe så blir det storslaget. /A