onsdag 1 april 2009

Din dumma sill

Idag måste jag vara försiktig. Är man lätt lurad till månen måste man hålla i hatten en dag som den här. Förra året blev jag enormt upprörd över att Skistar skulle täcka över hela liften och nedfarterna i Hammarbybacken med reklamförsett glas. På sommaren skulle den växthusliknande anläggningen användas till att odla druvor i.
Nu ska jag äta min dinkelgröt med ett mycket kritiskt öga på tidningen, antagligen kommer jag välja ut fel artikel för skämtet. Jag är lustigkurrens dröm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

I år måste det väl vara den om SL:s gräddfil? Att man om man betalar några hundra extra i månaden får åka VIP i kollektivtrafiken? Jag går också på alla lurendrejerier så du är inte ensam! Kan vi inte enas om att det är SL:s i år? :) Förresten gillar jag din blogg jättemycket! Har följt den i smyg ett tag! Du skriver otroligt bra och roligt! Mvh Helena

Anonym sa...

Hi hi - vad hittade du då? undrar A-M

A sa...

Helena - Tack! Vad glad jag blir att du gillar att läsa min blogg!

Jag vill hålla med om att det är SL-artilkeln i år. Men om jag inte hade varit vaken hade jag lätt gått på det. Världen är så knäpp så det skulle väl mycket väl kunna vara sant om det inte vore för hur den är skriven, liksom för detaljerat samtidigt som den lämnar mycket osagt. "I spårtrafikens vip-vagnar planerar SL att kunna erbjuda kaffe, smörgås och konditorivaror". Phuh, konditorivaror... så skriver väl ingen.

Jag tror att jag hittat en till fejkartikel på samma sida skriven av samma skribent, "Värmdö vill flytta ensam fladdermus" heter den. De skriver att den har det dragigt och otrivsamt. Vad tror ni om det?

Kersti sa...

Kanske att det finns fladdermöss som behöver byta miljö. Men det låter lite skumt. Jag är också väldigt lättlurad men i år klarade jag mig tror jag i alla fall.