lördag 12 juli 2008

Speciella G



By the way. G has been single for a long time and is now together with a local girl. He seems to be doing quite fine and as far as his physical and mental constitution is concerned, it has gotten much much better lately. I am happy for him.

Min speciella vän G, som inte varit speciell för mig på många år, har nu mage att dyka upp. Genom sin kamrat T har han sakta smygit sig på, utan att ta notis om min motvilja till interaktion. De tror att de är smarta, att jag inte ser hur de tålmodigt byggt upp det här scenariot i månader. Jag ser det, och jag faller platt inför det. Jag vet att jag inte vill, att det i den här kroppen inte finns det minsta begär efter kontakt. Men när någon ber om ord, och inget annat hinder finns än min egen ovilja, då är det så svårt så svårt att säga nej, bara för sin egen skull.

Nästa gång ska jag vara självsk och låta glömt vara glömt. Basta!

3 kommentarer:

Hypergraphia sa...

Ja du, somliga spöken sover aldrig. Ibland är det bra, ibland bara plågsamt. Jag försöker förhålla mig till det här själv. Försöker avgöra om jag orkar träffa J eller inte. Vi sprang in i varandra på en klubb härom natten. Han var på en date. Jag ville krypa ut ur mitt skinn.

Anonym sa...

Sund egoism är en god gräns. Anne-Marie

A sa...

J, Man brukar kunna känna ganska instinktivt vad som är det rätta för en. Det knepiga är bara att följa det. Jag vet, det gör så ont när man ser den andre gå vidare innan man själv gjort det. Kom ihåg att du är värd lycka. /A