måndag 6 oktober 2008

Me and the Greypig


Om man jämför med en gråsugga så har jag haft en kreativ dag. Men å andra sidan kan nog gråsuggan haft en mer inspirerande dag ändå, med tanke på det fina vädret.
Gråsuggan tycks ständigt återkomma i mitt liv, betongblock, liknelser eller konstprojekt. Sammanlänkade är vi, jag och gråsuggan. Det hela kanske började när jag och J som tioåringar diktade ihop en ramsa, ihop kokad av slogans för vattentäta klockor och nonsensord, för att tillbedja och blidka ett par heliga stockar. De låg intill en förfallen kalklinbana där det var skuggigt och fuktigt. Under stockarna bodde tusentals gråsuggor. Vi vaggade stockarna fram och tillbaka för att se på hur de vällde fram och rusade runt i panik, samtidigt som vi skanderade vår ramsa som avslutades med att utmärkt dramatiserat skrika GRÅSHUGGOR!

2 kommentarer:

Hypergraphia sa...

Haha, du förstår väl förståss att själv rubriken redan triggat minnet hos mig.

Anonym sa...

Jag tror nästan att jag ser er framför mig. A-M