fredag 31 oktober 2008

Fredagsbekännelse


Idag har jag tänkt politiskt inkorrekta och elaka tankar hela dagen. Konsekvensen av detta sprider sig nu som en obehaglig smak i munnen. Om ni gått på dagis och blivit serverade nyponsoppa och skorpor med kaviar på, vet ni precis vilken smak jag syftar på. Det började med en rullstolsbunden tjej i min nya klass och hennes assistent, jag är ledsen men hissen är trasig,jag kommer inte ner, ni måste vänta med ert kaffe. Stafettpinnen togs över av en ynklig tjej med tunn röst och alldeles utomordentligt dumma uttalanden, jag tror liksom att en skolchef är typ som en chef över en skola. Jag vet, det bådar inte gott för en blivande pedagog. Framför mig ser jag min väldigt 53-årige seminarieledare mässa, god jord. Lyssna nu, jag säger det igen. God jord, allt måste hamna i god jord. Alldeles nyss började jag eftermiddagen med en vit lögn för att kunna gå hem och tvätta. Vad kan jag säga, har ni någonsin lagt ert huvud på ett nytvättat struket örngott med krusade band?

Bild: Tamara de Lempicka

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag länkar genast till detta. Oändligt välskriven berättelse som om man vore där...och det är en aning obehagligt att man faktiskt förstår det du skriver om. A-M

Anonym sa...

Hej Anne-Marie!

Jag undrar om jag skulle kunna använda en av dina bilder (papper i klassrummet) för min presentation på universitetet?

MVH
Tajana