onsdag 11 mars 2009

Behagliga accessoarer

Vi hade tagit en promenad för att jag skulle få röka en cigg (vilket jag bara får om jag bjuds). På vägen tillbaka pekade han mot sitt nyrakade huvud. Jag lever här uppe. Annars går det inte, annars skulle jag varken kunna sova på min pappas soffa eller steka 500 pannbiffar på en förmiddag.

Föregående helg konsumerade jag. Inte en enda sak kan betecknas som livsnödvändig eller ens placeras under kategorin minimistandard. Mitt hem är min borg, och där ryms alla mina saker. Amen. Med M på toppen av det ihopsamlade materiella berget är jag trygg och lycklig. Dock önskar jag ibland att jag kunde leva mer där uppe (pekar mot mitt nyfönade huvud), då skulle jag inte behöva oroa mig för världsliga ting som kuddar, böcker, papper, pannbiffar, tapeter, soffor, pryttlar och bränder.

Bild: Duane Hanson

Inga kommentarer: