onsdag 18 mars 2009

Vad är det för fel på målade väggar?

Just nu tänker jag mycket på tapeter. M’s favorit är en fototapet med ett flygplan modell äldre på. Min favorit är storblommig tapet som går i rosa, beige och grönt ur ELLE’s kollektion.
Jag försöker tänka ut en tapet som kan förena de två ytterligheterna. Galna bilder fladdrar förbi i sällskap med den tapet pappa berättade om igår på lunchen och som han redan bestämt att han ska ha i den lägenhet han föresatt sig att köpa för de pengar som ännu inte finns. Kanske är det bäst att de där imaginära pengarna förblir imaginära så jag slipper söndagsmiddagar omgiven av tapeter i skinn.

Bild: Hopper

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hu, finns det sånna?

A sa...

Ja, tydligen, pappas senaste flickvän hade sådana. Hon tyckte också att det var korkat att inte äga sitt boende och påpekade att jag inte var särskilt självständig som inte hade körkort. Jag vet inte om attityden kom av skinntapeten eller skinntapeten av attityden, men jag gör nog bäst i att försöka styra pappa åt ett annat tapethåll. /A

Anonym sa...

Det håller jag verkligen med om.

Hypergraphia sa...

Oh, jag älskar ju förståss den här iden. Som att leva i kött! Jag tror definitivt att jag måste införliva det här i en historia nån gång. Jag föreställer mig lite hårig beige grå hud, typ hyena, sträv.

A sa...

Ja, skriv om det! Din föreställning av tapeter i skinn låter mycket mer spännande än de släta som pappa beskrev. /A

Anonym sa...

Tapeter - jag vill ha vitt. A-M